فن

سهير جودة توجه نصيحة للشباب: مش مهم الذهب بلاش شكليات

سهير جودة توجه نصيحة للشباب: مش مهم الذهب بلاش شكليات

سهير جودة توجه نصيحة للشباب: مش مهم الذهب بلاش شكليات

علقت الإعلامية سهير جودة، على ارتفاع سعر الذهب، الذي وصل سعر الجرام الواحد إلى أكثر من 1500 جنيه تقريبا، وبدأ الشباب يبحثون عن طريقة لتجاوز هذه الأزمة من أجل الزواج.

ووجهت سهير جودة نصيحة للشباب في برنامجها الذي يحمل اسم «الستات» والمذاع عبر فضائية «النهار»، قائلة: «مش مهم الذهب، انت شوف كنت عامل ميزانية بكام للجواز، وابدأوا امشوا عليها، مش لازم تجيبوا اكتر من قطعة، اشتروا باللي موجود لأن هو نفس الثمن، متغيروش الميزانية».

وأضافت سهير: «على فكرة الذهب مش مهم، واعتقد أن أولويات البنات لازم تتغير، واعتقد ان اهم حاجة للبنت انها تكون مع شخص امين، وتشعر بالامان معه، ولديه طموح في الحياة، ويحترمها، أما باقي التفاصيل الاخرى كملوها باللي موجود، لأن أغلب الناس عاملين كدة، ابداوا حياتكوا بحاجات بسيطة وكملوها بعدين مع بعض، وهتستمتعوا بكل التفاصيل دي، بلاش شكليات».

 

 

وأشارت: «شريهان شئ مختلف تماما، حالة لوحدها يعني زيها زي العنقاء اللي بتخلق نفسها من الرماد وتعيد تاني بناء اسطورتها دون الحاجة لأحد، مفيش حد اختلف على شريهان فنيا، وهي بتبعد وتستسلم في صمت، هي بتعود و تبدأ من جديد وكأنها بتبني اسطورة جديدة».
وأوضحت: «شوفناها في اعلان في رمضان السنة اللي قبل اللي فاتت، وشوفناها في مسرحية كوكو شانيل، هي كأنها جوهرة حقيقية بجد، بتعمل وجود خلاق طول الوقت، بتخلق من كل نهاية بداية جديدة، وكل نهاية هي بتكون على القمة دايما».
واختتمت: «شريهان مرت باربع امتحانات كبرى في حياتها لكنها قاهرة للمستحيل، أكيد مرت بدعوات وحب الناس، شاريهان عندها وجه لا يخطئه الحزن وربما يزيده سحرا، حزن غامض يمكن كلنا منفهموش ولكنه لائق عليها لانه صادق، وخلف هذا القناع هناك حقيقة رائعة جدا».
https://youtu.be/6aj_IlvniLM ————————– سهير جودة: مفيش راجل مخير والست هي اللي بتختار قالت
وأضافت سهير في برنامجها الذي يحمل اسم «الستات» والمذاع عبر فضائية «النهار»، قائلة: «شوفنا عندها معجزتين حصلوا في حياتها، وخرجت منهم وكل معجزة قادرة تنهي اي حد لكن واضح انها محترفة في مواجهة المستحيل وبتستمتع بعبور الحواجز واحد بعد التاني».

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى